pressupostos participatius 2018
400.000 euros d'inversions
Quant a aquest procés
Aquest procés pertany a Pressupostos Participatius
203 ciutadans van votar en la fase final d'aquest procés, en el qual es decidien 400.000 euros del pressupost municipal per l'any 2018.
1) ¿Qui pot presentar propostes?
- Per proposar, qualsevol persona, empadronada o no, major de 16 anys.
- Només s'admetrà una proposta per persona.
- En la fase de votació, persones empadronades majors de 16 anys.
Tant la presentació de propostes com la votació es faran presencialment a les oficines del Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament.
Per a la presentació de propostes hem publicat un formulari en format PDF que podeu imprimir i omplir a mà o guardar, omplir amb l'ordinador i imprimir per després entregar-lo al SAC. Perquè funcioni correctament us recomanem obrir el PDF amb Adobe Acrobat Reader.
2) ¿Quin tipus de propostes es poden presentar?
- Relacionades amb l'espai públic o la millora d'equipaments.
- De competència municipal.
- Que compleixin la normativa vigent.
- D'interès general.
- Viables tècnicament.
Quines propostes no poden admetre's
- Les d'interès particular.
- Que ja s'estiguin duent a terme o previstes en el pressupost.
- Les que comprometin més d'un pressupost anual.
- Les que representin un cost elevat de manteniment, un cop realitzades.
- Si costen més de 200.000 euros.
3) ¿Com es valorarán les propostes?
Han de ser propostes d'inversió, és a dir de noves actuacions i obres. No millora de serveis.
A títol de simple exemple: es pot proposar instal·lar wifi a una plaça, fer un carril bici, construir aparcament prop de les escoles, posar més marquesines d'autobús, bancs per seure, jocs infantils...
4) ¿Com es farán les votacions?
Passaran a la fase de votació les que compleixin tots els requisits. Podran votar persones majors de 16 anys empadronades a la ciutat. S’aniran seleccionant les propostes més votades fi ns esgotar el pressupost. El sistema de votació serà a través de la web municipal, en l’espai habilitat, i es podrà fer també a les ofi cines del SAC, amb els formularis habilitats.
5) ¿Quin és el calendari?
- 12 de setembre de 2017: sessió informativa a les 19.30 h, a la sala de plens, carrer Sant Pere 29.
- Del 18 al 30 de setembre de 2017: presentació de propostes.
- Del 2 al 15 d'octubre de 2017: valoració propostes per part dels tècnics municipals.
- Del 16 al 29 d'octubre de 2017: votació.
Podeu aclarir dubtes contactant amb l'Àrea de Participació de l'Ajuntament 977 699 009 (ext 2371).
Compartir: