Fases del procés
12 de setembre de 2017: sessió informativa a les 19.30 h, a la sala de plens, carrer Sant Pere, 29.
Pot fer propostes, qualsevol persona, empadronada o no, major de 16 anys. Han de ser propostes d'inversió, és a dir de noves actuacions i obres. No millora de serveis.
Valoració de les propostes per part dels tècnics municipals.
Totes les persones empadronades a Calafell majors de 16 anys poden votar.
L’Ajuntament de Calafell disposarà enguany de 5,1 milions d’euros per fer inversions. 4,7 milions sortiran d’un crèdit i la resta, uns 438.000 euros, d’altres partides ja existents. Amb aquests diners es realitzaran algunes de les últimes grans actuacions del mandat municipal 2015-2019.
En els quals hi ha la dotació per les tres propostes guanyadores dels pressupostos participatius: la solució a la inundabilitat del carrer Pescador (132.000 euros); l’adequació de l’aparcament de l’escola del Castell (200.000 euros), i la creació d’un aparcament al carrer del Clos del Becu (80.000 euros).
Inici Obres
Finalització obres
Obra finalitzada - Aparcament Clos del Becu
Pressupostos Participatius 2018
400.000 euros d'inversions
Fase actual:
Data d'inici / Data de finalització
01 Gen 2017 / 31 Des 2018
Quant a aquest procés
203 ciutadans van votar en la fase final d'aquest procés, en el qual es decidien 400.000 euros del pressupost municipal per l'any 2018.
1) ¿Qui pot presentar propostes?
Per proposar, qualsevol persona, empadronada o no, major de 16 anys.
Només s'admetrà una proposta per persona.
En la fase de votació, persones empadronades majors de 16 anys.
Tant la presentació de propostes com la votació es faran presencialment a les oficines del Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament.
Per a la presentació de propostes hem publicat un formulari en format PDF que podeu imprimir i omplir a mà o guardar, omplir amb l'ordinador i imprimir per després entregar-lo al SAC. Perquè funcioni correctament us recomanem obrir el PDF amb Adobe Acrobat Reader.
2) ¿Quin tipus de propostes es poden presentar?
Relacionades amb l'espai públic o la millora d'equipaments.
De competència municipal.
Que compleixin la normativa vigent.
D'interès general.
Viables tècnicament.
Quines propostes no poden admetre's
Les d'interès particular.
Que ja s'estiguin duent a terme o previstes en el pressupost.
Les que comprometin més d'un pressupost anual.
Les que representin un cost elevat de manteniment, un cop realitzades.
Si costen més de 200.000 euros.
3) ¿Com es valorarán les propostes?
Han de ser propostes d'inversió, és a dir de noves actuacions i obres. No millora de serveis.
A títol de simple exemple: es pot proposar instal·lar wifi a una plaça, fer un carril bici, construir aparcament prop de les escoles, posar més marquesines d'autobús, bancs per seure, jocs infantils...
4) ¿Com es farán les votacions?
Passaran a la fase de votació les que compleixin tots els requisits. Podran votar persones majors de 16 anys empadronades a la ciutat. S’aniran seleccionant les propostes més votades fi ns esgotar el pressupost. El sistema de votació serà a través de la web municipal, en l’espai habilitat, i es podrà fer també a les ofi cines del SAC, amb els formularis habilitats.
5) ¿Quin és el calendari?
12 de setembre de 2017: sessió informativa a les 19.30 h, a la sala de plens, carrer Sant Pere 29.
Del 18 al 30 de setembre de 2017: presentació de propostes.
Del 2 al 15 d'octubre de 2017: valoració propostes per part dels tècnics municipals.
Del 16 al 29 d'octubre de 2017: votació.
Podeu aclarir dubtes contactant amb l'Àrea de Participació de l'Ajuntament 977 699 009 (ext 2371).
Compartir