Pla de reordenació de l'aparcament regulat
#Aparcament regulat Calafell Buscar solucions al sistema d'aparcament a les zones de gran afluència del municipi
Després d’uns quants anys de gestió privada, l’ajuntament es va plantejar l’any 2008 portar la gestió de l’aparcament regulat a través de l’empresa municipal CEMSSA. Des de llavors, aquesta empresa ve gestionant la zona blava del municipi i altres serveis.
No obstant, mai s’ha fet un estudi exhaustiu del funcionament de la mateixa i l’ajuntament en va assumir la gestió per inèrcia de la mateixa zona que s’havia regulat molt abans de passar a ser municipal.
Enguany, CEMSSA ha passat a ser un ens instrumental de l’ajuntament i s’ha encarregat al Conseller de CEMSSA, Lluís Torrado i Bonals, una revisió a fons dels serveis que presta l’empresa i la possibilitat d’incorporar nous serveis que ara són de gestió indirecta.
En aquest marc, es va decidir encarregar un estudi a l’empresa SINOB Mobilitat, encapçalada per Jordi Singla i amb la col•laboració de Maria Palau. L’empresa és especialista en aquest tipus d’estudis i ha dut a terme diversos treballs en municipis més grans, fins i tot, que el nostre. L’objectiu de l’estudi és analitzar en profunditat l’estat actual de l’aparcament al municipi de Calafell, especialment en el front marítim, i definir unes propostes de reestructuració dels aparcaments regulats en base a les necessitats detectades.
Per a fer aquest estudi, l’empresa ha disposat de la informació facilitada pel propi ajuntament i per l’empresa municipal CEMSSA. Concretament, s’han tingut en compte les dades de validació dels parquímetres, la localització dels mateixos, la població resident, l’IVTM, les dades de consum d’aigua, l’IAE, la localització dels aparcaments (zona blava, bus, càrrega i descàrrega, lliure, motos, PMR, municipal, reservat) i dels guals. Però, també s’ha fet un treball de camp per a comprovar les places buides que hi ha en certs períodes de l’any en els llocs que més demanda tenen d’aparcament.